6 april 2014

Crop tops... Maar hoe dan?

Voor de mensen die zich afvroegen of deze blog nog steeds door mij, Thérèse Schep, gerund werd. Ja, da's helemaal waar. Ik ben weer een beetje begonnen met bloggen. Mijn leven begint meer structuur te krijgen, tenminste dat is wat ik hoop. Mijn vorige blogpost, van al een tijdje geleden, ging over het dragen van crop tops. Ik heb er zelf niet heel erg veel aangezien ik nou niet echt het jevanhet ben, als we het hebben over maatje 32, en dat kan heel frustrerend zijn. Daarom ben ik bezig met een fit journal! 

Ik ben echt niet als een gek aan het sporten en de hele dag aan het leven op een stukje komkommer hoor. Ik probeer veel gezonde, koolhydraatarme recepten te maken, en te eten natuurlijk. Ik sport wel 1/2 tot 1 uur per dag. Ik kijk op youtube en soms zijn er heel interessante blogs waar ik het een en het ander van kan leren. En natuurlijk helpt hardlopen ook voor een goede vetverbranding! Want je moet er wel wat voor over hebben om een platte buik te krijgen die je niet meer kan verschuilen onder een dikke trui met 30 graden in de zomer! Laat die croptops maar komen! Maar eerst moet er wat werk gedaan worden... 


Wanneer je vet wil verbranden, vet wil verliezen, kan je niet ongezond blijven eten en als een gek gaan sporten. Wanneer je kilo's kwijt wilt raken op deze manier, dan zal je zo'n 7000 kcal per dag moeten verbranden, en als je dat voor een paar stukjes taart of een zak chips over hebt, chapeau, maar ik zal het niet op deze manier aanraden. Afvallen bestaat uit 70% gezonde voeding, en 30% uit sport. Sport is niet alleen goed voor vetverbranding, het maakt je ook een stuk energieker en je krijgt er veel zelfvertrouwen van. Ik ben al 3 weken meer aan het sporten dan ik deed en mijn spieren komen al beter in beeld en ik wordt er zelfverzekerder van. Which is nice, right! 

Ik hou een Fit Journal bij, wat je ook wel een Fat journal kan noemen. Ik probeer elke dag op te schrijven hoeveel kcal ik binnen krijg, maar ook hoeveel kcal ik verbrand. Dit trek ik van de hoeveelheid die ik binnenkrijg af, en voila, dan kom je op het aantal wat je werkelijk die dag binnen hebt gekregen. Let op: als dit een negatief getal is, dan ben jij aan het afvallen. Natuurlijk val je ook wel af als jij een normale leefstijl had van elke dag een zak chips, en je gaat hiermee ineens stoppen. Dan zal je dit op de lange termijn ook wel merken.

Vet eten? Da's slecht voor je! Ja zeker, verzadigde vetten zijn niet goed voor je. Maar de niet-verzadigde vetten heb je zeker nodig! Sterker nog, die helpen je met een vetverbranding. Koolhydraten brengen je zeker veel energie, zou je zeggen, maar wanneer je ze binnenkrijgt moet je lichaam veel moeite doen om de hoeveelheid energie die je binnenkrijgt te verbranden, koolhydraten zorgen voor een verhoogd insuline gehalte en hierdoor blokkeert het je VETVERBRANDING. Wat we niet willen. Dus, eet zo min mogelijk koolhydraten! (denk aan rijst, aardappels, granen, pasta, brood etc.) Eiwitten zijn heel goed voor je vetverbranding maar let op: te veel eiwitten zorgen voor een versnelde veroudering en hierdoor verkort het je levensduur, dus nooit te veel eiwitten! 

Maar als ik geen verzadigde vetten, koolhydraten en suikers meer mag eten. Wat in vredesnaam blijft er dan nog over. Dat zal ik je eens vertellen. Zoals ik al zei zijn eiwitten, gezonden vetten en groentes erg goed voor je. In fruit zit ook wel suiker, maar 1 à 2 stuks fruit per dag is gezond en lekker! Met groentes kan je ook een gevuld gevoel krijgen en hier zijn heerlijke recepten over te vinden op het internet. Vlees, vis en noten bevatten veel eiwitten en mag je dus gerust eten in dit dieet. Koolhydraten in brood vermijden is lastig, da
arom kan je ook steeds vaker koolhydraatarm brood krijgen bij de bakker of supermarkt! 

En bij dit dieet natuurlijk lekker veel sporten, dan vallen die overtollige vetjes zo van je lichaam af, voordat je het door hebt! 

Tip: drink VEEL water, zo'n 1,5 à 2 liter per dag. Dit stimuleert je spijsvertering en je krijgt er ook nog eens een jongere huid van. Da's mooi toch! Succes lady's, ik spreek jullie op het strand in jullie perfecte bikini body's! xoxo


1 opmerking:

Joy Jurgers zei

Ik doe wel elke dag een paar situps, niet heel veel, maar toch voor het idee dat het werkt haha. Ik moet inderdaad wel meer water gaan drinken!